Wednesday, January 24, 2007

AKU INI MENCARI...


" There are so many expectations out of me, some of which I feel rather difficult to fulfill..."

Mengapa begitu sejuk negeri ini? hujung jari jadi kaku, hidung jadi beku, mata jadi layu, otakku bercelaru dan hati jadi sayu.....

Aku ingin ke pantai, dimana matahari memancar tapi bayunya menghembus nyaman, sambil makan keropok lekor....ermmm, membayangkannya saja sudah buat hati jadi damai.

17 comments:

kingbinjai said...

baru 2 hari lepas menjamah keropok lekor. emmmm

cikdinz said...

meh lah balik m'sia....
rindu kat pantai yeik.......

bak kata pepatah-
hujan emas dinegeri orang, hujan batu dinegeri sendiri............

anita kema said...

king,
awak buat saya kecur air liuq... huhuhuhu....saya rindu keropok lekor losong dekat pokok pisang itu..oh, tidakkkkkkkkkkk!

cikdinz,
hujan emas? takde emasnya disini.. malaysia adalah beribu kali lebih baik. doakan saya dapat peluang balik cuti tahun ini...saya sudah keparahan homesick.

cikdinz said...

iiiyeeeeee keeeee.........
cecepat lah habehkan urusan yg ade tu...

m'sia lagi best kan....

mariyam75 said...

baru lepak dgn ros masa org solat jumaat tadi. sampai tido2 dia..
haa..nanti kalu balik mesia, br hang tau.. attitude 'mat saleh' kapir ni lebih bagus dr org kita esp. on the road.. aku n ros, dh miss giller shepil tau. ros kata areefah setiap hari nak balik umah shefil. So, enjoy it while you can :).
* Kak Su woodhouse dah nak pindah rumah lain ke?

mariyam75 said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Kak Lady said...

anita...lamanya tak kemari....

Dah rindu sgt kat Malaysia tu...jom balik....sekarang ni tahun Melawat Malaysia...hehehe

anita kema said...

cikdinz,
amin. moga2 dipermudahkan untk kita semua..

yam,
kim salam aa ngan ros kalu lepak ngan dia lagi. one thing I can assure you, even its diamond falling from the sky, I would rather sweat till I shrink back home. I'm not saying that I wont miss it...but maybe for a very different caused.

kak lady,
huhuhuhuhu..tunggu kot2 ada tiket murah la kak.... parah la nak berebut ngan org2 melayu kat sini yg sumernya dah teruja nak balik tahun ni..

Kaklong said...

salam,

sian plak kat Anita. Petang tadi saya baru beli RM 3 keropok lekor goreng.

blackpurple said...

Kesiannya adik dalam stroller tu. Sampai terkeluar-keluar kepalanya... he he he..

Sastri said...

aaa.... dah lama tak merasa keropok lekor nih....

tapi Sas setuju dengan cikdinz, lebih baik negara sendiri...

anita kema said...

kak long,
keropok lekor bestkan...org sini asek nak kena kunyah fries ajer dgn burger, bosan betul tgk makanan depa...ermm, tak pun sandwich. org msia gak yg meriah bab2 makan nih.

BP,
ooo...tu belum tgk lagi aksi2 stunt yg lain. dia buat aksi tu sbb takmo dok dlm stroller..tp kalu dibiarkan jln sendiri habih sumer org dia langgar...

sas,
bila teringatkan kat msia kalu ada omputeh, org kita bukan main lagi nak tunjuk hormat sampai nak berlipat badan buat saya jadi ngilu perut!
nanti kalu saya dah blk msia, jemput dtg rumah, saya bawak makan kepok lekor losong yg sedap itu...........

Syikin said...

salam,

mmg best. adik saya yg belajar kat uitm dungun tu, kalau balik, biasanya dia beli kropok lekor mentah tu.

naknya pulak cicah ngan sos..aduh, kecurnya. ada satu sos cili jenama aqilah tak salahnya. mmg sedap. ni adik saya beli kat tganulah, cuma saya tak pasti sos tu asal ganu or not

cikdinz said...

yelah anita,
skang nih tahun melawat m'sia.
memacam adaaaaaaaaa...........

mariyam75 said...

Nieta, rerajinlah tengok emirates atau website Lee's travel ..kdg2 ada tiket murah ke KL. Kalu balik naik emirates...puas ati giller :). Kalu jadi balik, let us know. take care!

qwy_park said...
This comment has been removed by the author.
anita kema said...

syikin,
kepok lekor tengganu is the best in the world...tidakkkkkkkkkkkkkkk! malam ni mimpi makan kepok la jawapnyer.

cikdinz,
sodihnyer... nak melawat negara sendiri pun nak kena berjimat cermat nih... chaiyo! chaiyo!

yam,
thanks for the info. kim salam ngan dee. anak hang besaq dah ka?

qwy_park,
thanks kerana sudi menjenguk kesini.. tapi tu la, kekadang time tgh haru biru lamaaaaaa baru update blog ni. hehehe..tp jgn serik bertandang ok.