Monday, October 20, 2008

LUAHAN HATI AKU

My everdearest Cik Kuna sorang,


Dalam hidup kita ni, kita jumpa byk org dan kita kenal ramai kawan...
tapi tahukah awak, org yg boleh dipanggil sahabat sudah hampir pupus zaman sekarang?

Dalam hidup kita ni, kita ada ramai kenalan dan handai taulan...
tapi tahukah awak, ada kawan yg suka dan mungkin hobinya makan kawan?

Dalam hidup kita ni, kita jumpa byk org dan kita kenal ramai kawan...
tapi tahukah awak, bila sudah senang dan punya banyak uwang ramai kawan jadi lawan?

Dalam hidup kita ni, kita ada ramai kenalan dan handai taulan...
tapi tahukah awak, tidak ramai yg mahu bersama dalam susah dan dalam senang?

Dalam hidup kita ni, kita jumpa byk org dan kita kenal ramai kawan...
tapi tahukah awak, kita kena lebih berhati-hati bila ingin mempercayai seseorang?

Dalam hidup kita ni, kita ada ramai kenalan dan handai taulan...
tapi tahukah awak, ada yg gelak bergolek2 bila kawannya jatuh terlentang?

Dalam hidup kita ni, kita jumpa byk org dan kita kenal ramai kawan...
tapi tahukah awak, sesetengah org lari lintang pukang bila kawan minta bantuan?

Dalam hidup kita ni, kita ada ramai kenalan dan handai taulan...
tapi tahukah awak, ramai org cuma berkawan bila mereka boleh dipergunakan?

Dalam hidup kita ni, kita jumpa byk org dan kita kenal ramai kawan...
tapi tahukah awak, biar beribu batu aku berjalan, biar berjuta ramainya kenalan, awak tetaplah puteri pucuk kelompangku sorang!



note: if ever by any means, should a glimpse and glint of being 'somebody' would make me not me to you, I would rather be a 'nobody' for the rest of my life.

7 comments:

Anonymous said...

awak..
kalau gini le gaya tulihnya,aku dah tau dah...kawan aku mesti teraniaya dek sesapa.cisss sapa yg berani buat gitu kat pucuk kelompang aku?
takpe awak...banyak bersabar.dapat le balasan tu nanti.tak di dunia..akhirat dah pasti.

buat je la yang terbaik dalam idup kita selagi termampu.kalau over sangat..jgn dilayan!!!

anita kema said...

cik kuna,
knowing that you're there and the fact that u care, is more than enough to ease any pain. :D
windu awak laaaaaaaaaaaaa.... tak suka la duduk negeri omputeh ni

Anonymous said...

Salam Idulfitri 2 Nita n family... mana gambar mama n papa awak raya kat sana? Kirim salam kat diorang...mesti raya ni de best coz diorang ada sama...tringat ikan kayu masak aceh mama awak makan kat taman maju dulu...sedapla... x ingat nk mintak resipi dulu...klu x aderla variasi sket...x der la sy asyik singgang@gulai rempah je ikan tu...

marlinda

cikdinz said...

itu lah dia kawaaaannnnnnn.....

Izhal said...

halo... sudah habis blajar? sponge bob rulez!!!

slamat hari raya to you, raiedzal n your babies...

tralala said...

suke merepek seperti kerepek

anita kema said...

linda,
nnt saya taruk ek gambor2 raya :D
psl masak aceh tu... saya pun tak lulus lagi nak menyediakannya. dah try tp x jd mcm yg dikehendaki. huhuhu...
p/s: eid mubarak 2 u too...

cikdinz,
lama x menyinggah ke mari.. sihat ka? mcmana raya org nogori, moriah?

izhal,
belum abis maaaa...adusss! tgh mencuba nih, hrp2 berjaya, inshaAllah. Doakan ye. selamat hari raya jugek... semoga selamat semuanya

tralala (dgn nada penuh suspicious),
kerepek? kerepek pedas beh gok! dok pung kerepek bawang.. guane gamok?