Tuesday, October 03, 2006

HUMAN RIGHT

ye, cerita pasal human right....tang mana yg human right nyer, kome-kome nilai le sendiri.

cerita pasal 3 orang manusia; Ali, Abu dan Sarip dol si samseng kampung dusun. Pada satu hari, 3 orang ini menghadiri suatu majlis yg ada ramai orang datang...ada orang dewasa, yg hampir dewasa, yg remaja dan jugak kanak2 serta bayi. Selepas acara makan2 selesai Ali dan Abu pun pergi dekat luar, halau nyamuk sambil menyesakkan paru2 katanya. Tengah syok menghembus udara ber'tar' itu, datang pulak si sarip dol. Sebab dia samseng kampung dusun, musti la dia nak tunjuk hero. Ye, musti nak tunjuk hero kang orang tak tau pulak...


sarip : wah...ni "menghembus" kat luar ni mesti kes takut bini marah...

Ali dan Abu : sengih-sengih saje...

sarip : aku kalau nak "menyesakkan paru2" ni aku buat kat dalam rumah. Bini
aku tak leh nak marah aku sebab kalau dia marah lagi banyak aku hembus asap...

Ali dan Abu : sengih lagi.........

sarip : aku memang tak suka orang tegur2 aku ni. aku memang cukup tak boleh kalau ditegur. Dulu masa aku keja, kalau bos aku marah aku datang lambat, esoknya lagi lambat aku datang...tengahari baru aku masuk keja.
ermm...(sambil berlagak bangga), kuat jugak HUMAN RIGHT aku ni rupanya......


KESIAN. Sudah lah bodoh, sombong pula si Sarip dol kampung dusun itu.......



p/s: cerita ini hanyalah rekaan dan tidak berkenaan dengan mana2 individu samada yg masih hidup atau yg telah meninggal dunia.

No comments: