Thursday, December 20, 2007

MELANTUN (tak kena gaya)...

pernah dengar perkataan "BODOH MELANTUN-LANTUN"?


Itu adalah sifat bodoh yg tidak statik.. dia bersifat dinamik dan pecutannya bertambah dengan masa. Dan saya rasa sifat 'bodoh melantun tak reti duduk setempat' ni la yg selalu membuatkan org melayu sering terkebelakang.


oohh.. saya ada sbb kenapa saya emo sgt ni, its just the protective side of me kicking. Nnt bila keadaan sesuai saya cerita. Bukan apa, kalau saya cerita skrg, saya tau ada ramai org akan sependapat dgn saya maka akan membuatkan saya berlebihan pula emosionalnya. Bila saya terlebih emo ditambah pula dgn sifat protective saya ni, mungkin saya akan buat sesuatu yg boleh menyebabkan si bodoh melantun2 tak tentu hala. Bila melantun tak tentu hala, saya takut w= fs =0. nnt lebih teruk jadinya.


buat masa ni saya tak mau layan dulu emo saya. lebih baik the protective side of me starts doin' some thinking. Mungkin its not fair to ask this from all of you, tp boleh ke tolong doakan apa yg saya nak cuba lakukan ini berjaya. Dan juga, apa yg saya nak buat ni adalah utk kebaikan. Sungguh, percayalah.


nota: saya sangat gembira kalau dapat jadi knight of shining armour esp utk org2 yg saya sayang. Saya rasa hidup saya lebih bermakna... saya tau, mereka tau saya sayang mereka.

8 comments:

Hikayat Putra Ahmad said...

Bonda,kenapakah bonda kelihatan begitu amarah sekali?Khabarkanlah kepada anakanda perihal amarah bonda ini kerana pasti anakanda akan mendengar dengan penuh teliti.hehe :P

AN said...

Oh betul tu bonda, risau pula anakanda mendengarnye..kedengaran serius sekali penyebab emo bonda kali ini. Huhuhu. Cepat2 lah hati bonda sejuk hendaknya..
Doa anakanda bersama-sama bonda~

Anonymous said...

hahahaha..apa dah kena ngan kawan aku sorang nih? mmg sah dia PMS 30 hari sebulan...
serius sekali bunyinya...tgk sume anak anak awak dah risau!!

Anonymous said...

Apa la yang kau merepek ni akma. Amacam Peah sehat ke? Kalau tension sgt tgk je muka anak2 tu lega la kot nanti.

K. Trg Bandaraya Pesisir Air 1 Januari 2008

anita kema said...

anakanda yg bongsu dan yg tengah,
hohohoho.. jgnlah risau. ibu kan tak pandai marah lama2. nnt bila keadaan dah tak berapa kalut seperti sekarang, ibu story-mory ok. :D

besprenkuintheworld,
hehehehe.. you know me best cik kuna cayang pucuk kelompang. aku skrg sedang kurang stabil akibat keletihan, sbb tu la sudah menjadi hypersensitif adanya. ada sebab aku hangin nih, tp skrg dah ok la cik kuna weiii.. lgpun mana ada org PMS sampai sebulan! :P

en. bakal bandaraya,
sapa ek en.ni? kita kenal ker? oo.. saya ini sedang cuba menjadi super bionic woman. cuba buat byk2 benda dalam satu masa :D
kalau kamu ada disini, melalui apa yg saya lalui, saya pasti kamu mengerti. btw, sapa kata saya tension, saya cuma marah saja.. lainkan?

Cherry said...

yr parents singgah rumah saya last few weeks, dengar ceritanya nak ntar bibik. bibik nya dah sampai ke ?

cikdinz said...

kat sapa lak si anita ni marah sgt..
takpe, nnt kasi cerita haa...

Kaklong Syikin said...

salam,

harapnya rasa amarah tu dah hilang, nanti bolehlah story mory kat sini :D