Wednesday, August 30, 2006

AKU DAN SEMANGAT BARUKU..(walaupun bukan tahun baru..)

kakak and the gang at the park


aksi adik tengah buat apa tatau...

dua budak sedang asyik tengok t.v, layannnn....

adik makan aiskrim sambil berlatar belakangkan dugong tengah baring


kakak dan kengkawan dia kat sekolah. nama cikgu dia claire.
Nama bestpren dia safiyya. Geng2 dia yg lain ialah lutfi dan reese.


saya, anak saya dan fahmi a.k.a budak yg paling baik di dunia


saya dan kawan2 yg jika diperhatikan semuanya pakai spek mata kecuali
saya walaupun saya sebenarnya lebih rabun dari mereka semua
tapi coverline dengan memakai contact lens tidak berkaler.

adik a.k.a. baby besar yg dah pandai cakap sikit2 termasuk
bye bye dog walaupun kepada manusia.....


mama, jangan risau..ini baby org lain....he..he...


saya dan kawan2 yg terperangkap di sheffield


anak dara saya yg selalu berangan jadik princess bersama anak2 dara org lain


entry ini adalah bertujuan bagi membolehkan ibu, ayah, adik perempuan serta adik lelaki saya utk tengok gambar2 kitaorg kat sini (sebagai top up utk gambar2 yg telah dikirimkan) sebab hubby saya malas nak update fotopages kerana terlampau lembap tahap gaban katanya.

kepada dinderku ata lamat, sila lah belikan mama web cam satu supaya mudah atok dan uwan nak berkomunikasi dengan cucu2nya. oh, lagi satu..ada sumber2 yg boleh dipercayai(?) cakap ko 'baik' ngan seorang pelakon yg amat muda berbanding engkau yg sudah masuk usia 30 itu...betulkah itu?

kepada dinderku apin, rajin2lah bukakkan blog ni utk mama ngan papa...ko jangan la malas2 kerana wajiblah nanti baju abercormbie yg dipinta itu akan menjadi angan2 sahaja. Dan lagi satu, add maths adalah suatu subjek yg hanya boleh dikuasai dengan latihan yg banyak...unless ko super genius, staring at the pages for ages won't help at all.

kepada bestpren ku cik quena, terima kasihlah sebab bagitau umur datuk K sebenarnya 50, bukan 47 seperti yg diuar2kan di media..matilaaaaaaaa pecah lobang. Ampunnnnnn! tadi semasa aku menalipon awak, terputus pula tanpa sempat kita bergosip lebih lanjut, but don't worry, I'll be back.....ha..ha....jahatnya......begitu bersemangat sekali utk bergosipan..
aku juga suka ingin mengingatkan awak disini bahawasanya walaupun awak dah beli baju utk kemajlis persandingan siti, aku masih lagi memerlukan awak pegi shopping lagi sekali dan beli baju raya utk aku dan anak2. Utk hubby, biar dulu....ada budget lebih baru on utk dia. ha...ha...lagi sekali, kejamnya!!!!

ermm..semalam masa tgh makan2 sambil menunggu utk angkat barang dr. faez ke kontena, kami para ibu bergosipan lite-lite...antaranya kesah mawi-ina. Nampaknya ramai yg tak suka ina begitu expose sekarang, tapi saya rasa ok apa...dah alang-alang ditinggalkan elok juga dia dapat buat duit utk tolong keluarganya. Cuma saya harap dia pandai jaga diri dan jangan carik org tua macam siti..yg berharta ok, yg tua, no...no...no...

untuk mama dan papa..walaupun kepala amar tengah berserabut sebab report belum siap dan penyakit malas melanda dengan hebat, tetapi sekarang dengan tiba-tiba sudah rasa seperti dapat kekuatan extra walaupun tidak makan apa2 jamu. Mungkin ini berkat doa mama dan papa...nanti bila pegi tengok rumah amar kat melaka tu, tengok2la jugak rumah sebelah menyebelah...musti depa dah renovate kaw-kaw punya..takpe...biarkan rumahku menjadi rumah contoh utk sementara waktu..nanti bila dah abis belajor, buleh renovate sampai rapat ke jalan.....kuang...kuang...kuang....(kok ada duitnya...)

Mulai dari hari ini, saya tidak mahu lagi bersedih kerana terperangkap di sini....saya musti bersemangat utk habiskan study..selonot betul tengok org angkat barang masuk kontena pastu buleh balik malaysia...yes! anita boleh! chaiyo'! chaiyo'!

8 comments:

Unknown said...

ye anita..yus pun sokong. Semangat mcm nilah yg kita mau...hehe. Ni semangat dan azam hari merdekalah kot.

Izhal said...

walaupun kita bukan blood relative tapi syok juga saya layan gambar2 ni... best tak ada anak pompuan??? macam best je...

tu gambar bbq ramai2 tu dr. faezhussain yang mana satu??? yang tepi sekali sebelah kiri pakai spek tu ka???

anita kema said...

yus,
mcmana pun hidup perlu diteruskan...yes!selamat hari merdeka..

izhal,
makaseh sebab enjoy the pics. ada anak pompuan mmg syok antaranya tang nak membeli baju yg berpesen2, cuma nak menjaganya yg susah esp m'sia sekrg sudah jadi begitu menakutkan..
dan ye, betul...ramalanmu benar belaka.

Izhal said...

ya la malaysia menakutkan neee... tapi ada member cyber saya sorang cakap, kita ni sudah kena oversea student syndrome... takut kepada keadaan negara sendiri... apa ubatnya???

neomesuff said...

cute children! got your blog add from yasmin's - envy - get to study overseas and have kids kids..envy envy

Cherry said...

eeehh kepada kawan sepermainan dari kecik , yakni mbak ninuk kamu ini, tak de pesanan ke ?
ye ke akta lamat berkawan ngan oghang glemer leni ... ish ish ish ... kepohle seKT nanti.

anita kema said...

izhal,
tak tau plak adanya sindrom itu..saya sgt sayangkan msia, tapi benarkan...mcm2 sgt yg berlaku sekarang ni di bumi bertuah itu.

neomesuff,
thanks and welcome to my blog. he..he..don't envy me. I would rather be a dependant here than a student...lots of headache! but then this is a responsibility i've accepted and willing to fulfill. Wish me luck.

mbak Nuk,
kuang..kuang...macamana buleh jumpa blog nih? tak sangka mbak nuk pun berblogging jugak! he..he..gosip, biasala...lum tau betul ke tidak..tu pun dah kena warning dengan apin pasal dah pecah lobang...dia takut ata tau.....

Cherry said...

anitakema, sebagai kakak sulung yang bertanggungjawab, jika benar menjadi kenyataan kisah akta lamat tu, jangan lupa buat Press Conference diikuti oleh media follow up setiap hari. kemudian hubungi stesen TV atau radio mana-mana, ruangan blog pun boleh untuk memastikan liputan meluas ... kah kah kah ... nanti senang dapat sponsor. keluarga pak de & bu de akan sponsor flower boys and gals ... orait. yes for now, we will keep it sikeret ... biarlah rahsia bocor